دانش-خرید طلایی

انواع فلش مموری NOR

دو نوع اصلی حافظه فلش NOR موازی و سریال هستند که به عنوان رابط جانبی سریال نیز شناخته می شوند. فلش NOR در ابتدا فقط با رابط موازی در دسترس بود. Parallel NOR عملکرد بالا، امنیت و ویژگی های اضافی را ارائه می دهد. کاربردهای اولیه آن شامل سیستم ها و تجهیزات صنعتی، خودروسازی، شبکه و مخابرات است.
سلول های NOR به صورت موازی برای دسترسی تصادفی متصل می شوند. این پیکربندی برای خواندن تصادفی مرتبط با دستورالعمل‌های ریزپردازنده و اجرای کدهای مورد استفاده در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل، تقریباً منحصراً از انواع مصرف‌کننده، طراحی شده است.
فلاش سریال NOR دارای تعداد پین کمتر و بسته بندی کوچکتر است که باعث می شود قیمت آن نسبت به NOR موازی کمتر باشد. موارد استفاده برای سریال NOR شامل رایانه های شخصی و فوق نازک، سرورها، هارد دیسک ها، چاپگرها، دوربین های دیجیتال، مودم ها و روترها است.
تفکیک فروشنده محصولات حافظه فلش NAND سازمانی تولید کنندگان عمده تراشه های حافظه فلش NAND عبارتند از Kioxia – سابقاً Toshiba Memory Corp. – Micron Technology Inc.، Samsung، SK Hynix Inc. و Western Digital Corp. Intel، که زمانی یک تراشه پیشرو بود. سازنده، کسب و کار SSD خود را در سال 2020 به SK Hynix فروخت.

دیدگاهتان را بنویسید